Spašena trudnica s Visa: Kapetan je zaustavio i vratio trajekt za 15 minuta. Priznajem, uhvatila me panika!

Izvor: SLOBODNA DALMACIJA - 5.7.2016.
- Bila me je malo uhvatila panika kad sam vidjela da krvarim, ali sada je sve dobro. Osjećam se odlično, nemam nekih tegoba i sretna sam što sam uspjela doći do Splita i splitske Ginekologije – kazala nam je u četvrtak u Klinici za ženske bolesti i porode KBC-a Split Nada Đurđević (34) iz Visa. 

Po nju se u Vis jučer rano ujutro nakon isplovljavanja vratio trajekt "Lastovo" s pedesetak putnika, kojim je zapovijedao kapetan Jere Lukšić, kako bi je prevezao do splitskog rodilišta.
Nadine "putešestvije" započele su u četvrtak ujutro oko pet sati, kada je vidjela da krvari. Kako je u 36. tjednu trudnoće, odmah je telefonski nazvala dr. Nebojšu Đorđevića, liječnika u Visu, koji je žurno reagirao i pregledao trudnicu.

– Kad je doktor Đorđević vidio da krvarim, rekao je da hitno moram u Split i da će pozvati helikopter. No, helikopter nije mogao uzletjeti i doći po mene zbog loših vremenskih prilika. Jedino prijevozno sredstvo koje nam je preostalo na raspolaganju bio je trajekt "Lastovo". Međutim, trajekt je nekoliko minuta prije, u 5.30, isplovio iz Visa put Splita. Zvali su kapetana i rekli mu o čemu se radi i da moram hitno u Split. Čovjek je zaustavio trajekt i vratio se po mene i moje još nerođeno dijete. Za cijeli taj manevar trajektu je trebalo 15-ak minuta, ali, eto, najvažnije je da je sve prošlo u redu. Vozilom Hitne pomoći i uz pratnju moga supruga Ivice i dr. Đorđevića ukrcali smo se u trajekt i došli u Split. Malo je valjalo, ali ništa mi nije smetalo, samo sam htjela što prije doći u Split – kazuje nam Nada.

Inače, Nada i njezin suprug već imaju dvojicu sinova, Milana od 9,5 godina i Ivana od 6,5 godina, a sada čekaju još jednoga, trećega sina.

– Termin za porod mi je 28. veljače i sve će biti u redu. Ovdje u splitskom rodilištu odmah su me pregledali i smjestili, super se brinu o meni – pohvalila je Nada djelatnike splitske Ginekologije.

Na kraju smo je upitali kako bi se osjećala da nije bilo mogućnosti da je trajekt "Lastovo" preveze do Splita.

– Malo je grubo kada živiš na otoku, ustvari ovisiš o vremenskim prilikama. Eto, helikopter nije mogao poletjeti, ali, na sreću, trajekt je mogao ploviti. Snašli bi se Višani, zvali bi policijski gliser ili bi netko upalio svoj gliser pa se sa mnom zaputio put Splita. Uvijek Višani nađu rješenje – kaže Nada Đurđević.

– Trudnica se nalazi u 36. tjednu trudnoće i primljena je na Kliniku za ženske bolesti i porode zbog krvarenja. Njezino zdravstveno stanje je stabilno, ona i dijete nisu ugroženi i nastojat ćemo dijete zadržati u maternici dok se plod u potpunosti ne razvije – rekao nam je prof. dr. Deni Karelović, predstojnik Klinike za ženske bolesti i porode KBC-a Split.

– Desetak puta godišnje imamo potrebe za helikopterskim prijevozom s otoka Visa. Nikada nitko, barem ne u mome dežurstvu, nije umro jer helikopter nije mogao letjeti. Imao sam slučaj da je pacijent preminuo zbog jako lošeg zdravstvenog stanja dok smo čekali helikopter, ali da je netko preminuo jer nije bilo moguće zbog vremenskih (ne)prilika doći po njega helikopterom, to se nikada nije dogodilo. Snalazimo se kako znamo i umijemo, jer je otok Vis, uz Lastovo, najlošije povezan otok s kopnom.

Ma znali smo mi biti i po 20 dana u izolaciji dok je otok "držala" tzv. JNA, onda ni trajekti nisu plovili. Na sve smo mi ovdje na Visu navikli. S vojnim helikopterima HRM-a nikada nismo imali problema. To su veliki, jaki i izdržljivi helikopteri. Ovo jučer je bio možda drugi put da vojni helikopter nije mogao doletjeti na Vis zbog lošeg vremena. Na Visu je bio pravi "kažin" od vremena – rekao nam je dr. Nebojša Đorđević, koji je već 30 godina liječnik na otoku Visu.
IVICA MARKOVIĆ
FOTO: VOJKO BAŠIĆ / EPH




Mrvica: Nema umora kad se spašava život

Zapovjednik trajekta "Lastovo", kapetan Jere Lukšić, skoro je pred mirovinom i ne bi bilo čudno da kaže "ja sam umoran", no svi dajemo svoj obol u spašavanju. Kad vidite da treba ići u spašavanje, odmah se kreće, to su normalne stvari, nema šanse da kažem – poslat ću to na Upravu naše kompanije u Rijeci pa čekati odobrenje. U tim vam situacijama mozak treba brzo raditi i donijeti odluku – rekao nam je dr. Ante Mrvica, koordinator "Jadrolinijina" plovnog područja Split. On je dobio poziv iz Centra 112, koji su ga obavijestili o slučaju trudnice. Kada je dr. Mrvica nazvao trajekt, oni su već imali informaciju i vraćali se u Vis.

– Ponekad imamo i slučajeve srčanih udara, a iako većinom helikopteri interveniraju, kad oni ne mogu, mi dignemo trajekt. Nikad se ne kaže "gotovo mi je radno vrijeme ili umoran sam". Ljudi s otoka uz nas se osjećaju sigurnije. Ne stvaraju probleme ako čekaju zbog nekog hitnog slučaja, to se svakome od nas može dogoditi. Spašavanje života nam je iznad svega – rekao je dr. Mrvica.

B. MITRAKOVIĆ, D.R.


spašena trudnica, Vis, trajekt

Oznake: ,

Objavi komentar

[blogger]

Otok Vis

Obrazac za kontakt

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Pokreće Blogger.