Šatorašenje po otocima


Piše: Tanja Kordić

...
Šestog dana opet smo se ukrcale na trajekt do Splita i onda na drugi za - Vis. Bila sam spremna za nastavak, puno hodanja, umor i skrivanje, ali na otoku nas je dočekala cijela zajednica 'divljih' šatoraša, spremnih podijeliti iskustva i hranu, i sigurno mjesto za šator i stvari. Komiža je čisti hedonizam. Na prvi pogled djelovala mi je 'fensi' zbog silnih jahtaša, ali šetajući uličicama naišla sam na mnoge slične sebi, ljude koji su došli uživati, noseći sa sobom svega dvije majice, par kratkih hlača i japanke, i veliki prazni prostor spreman za pohranu lijepih sjećanja.

Nikad nisam bolje spavala nego tih tjedan dana na Komiži, na podu, dijeleći vreću za spavanje sa Pepom, u šatoru koji sam prozvala Mali plavi. Iako jeftin, preživio je i vjetar i crvene mrave i moje grubo baratanje. Uljuljkana u gostoljubiv, topli osjećaj sigurnosti koji vlada u kampu i u mjestu, ostala sam duže nego što sam mislila i potpuno zaboravila na lutanje, provodile smo dane na plaži, a noći šetajući i razgovarajući sa strancima u maloj, neobičnoj rakijarnici skrivenoj u jednoj uskoj uličici. Kada sam se vraćala u šator, često sam se uhvatila kako mislim - idem doma.

Dan prije povratka otišle smo na Biševo i, naravno, u čuvenu Modru špilju. Kažu da je jedinstvena, ali tog popodneva vidjela sam još jednu sličnu koju je otkrio moj prijatelj. Otočić je skroz turistički orijentiran, a života ima samo u lukama gdje stoji brod. Naime, na otoku nema vode, ona se mora, kao i hrana, svaki dan dovoziti brodom. Težak život, ali nekolicina staraca odolijeva baveći se vinogradom, voćnjakom i prodajući plodove svog truda turistima.

Kada sam drugi dan u Visu čekala trajekt, morala sam se jako koncentrirati da ne zaplačem, povratak se prikrao prerano i zatekao me nespremnu. U Zagrebu me zgrabio teški povratnički blues, moj kvart nije izgledao poznato, imala sam osjećaj ne da se vraćam doma, nego da sam otišla od njega. Tek kada sam ušla u stan vidjela sam nešto poznato - nered koji sam ostavila prije polaska, i to me utješilo. Odlučila sam tada prvom prilikom ponovo otići.

Izvor: monitor.hr



Oznake: , ,

Objavi komentar

[blogger]

Otok Vis

Obrazac za kontakt

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Pokreće Blogger.